poniedziałek, 8 września 2014

Prolog

Istnieje legenda o trzynastu demonach które ze złości na ludzi Bóg sprowadził na Ziemie. Owe upiory gdy tylko wyczuwały strach, smutek, czy inne ludzkie uczucia atakowały mocą żywiołów:
wody, powietrza, ognia, ziemi i piorunów. Tak uzbrojone stwory mogące przybierać dowolny kształt i wygląd były praktycznie niezniszczalne. W końcu ludziom udało się stworzyć skrzynie zrobioną ze złota i drogich kamieni, ale co najważniejsze dzięki materiałowi skutecznie chroniły przed wszelkimi duchami. Pozostało jedynie zapędzić je do kufra i zamknąć. Jednak każdy mężczyzna który wyruszał z mieczem ginął na miejscu. Dopiero pewna dzielna kobieta podstępem zagoniła wszystkie demony do skrzyni i zamknęła na cztery spusty, później schowała w ciemnej jaskini. Tam demony przeczekały tysiące lat i wreszcie na początku dwudziestego wieku pewien mężczyzna zapuścił się w głąb lasu, gdzie znalazł jaskinie od której bił oślepiający blask. Wszedł tam i oczom ukazał mu się złoty kufer, chciał go zabrać, ale był za ciężki. Zobaczył wtedy na skrzyni 13 zamków, otworzył jeden i nagle z kufra uniosło się coś jasno niebieskiego prawie niewidocznego jak powietrze. Niektórzy twierdzą, że mogło mu się przywidzieć inni jednak sądzą, że mógł być to jeden z owych demonów, jednak nigdzie nie było słychać o żadnych zamieszkach, czy nagłych śmierciach, więc ludzie uznali, że należy po prostu zapomnieć i tak się właśnie stało. Wszyscy zapomnieli o legendzie o trzynastu demonach i o tym co wyrządziły złego na ziemi, aż do teraz.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dla tych którzy wytrwali do końca mojego mega nudnego prologu:

Wiem, ze początki zawsze są nudne, więc mam nadzieje, ze nie zniechęcicie się tak szybko. Proszę byście zwrócili mi uwagę na wszelkie błędy i napisali mi co naprawdę myślicie o mojej twórczości. Jeszcze żaden mój blog nie dotrwał do końca, więc mam nadzieje, że chociaż z tym się uda.

1 rozdział pojawi się w weekend. ;)

15 komentarzy:

  1. Witaj! Przeczytałam Twój prolog i muszę przyznać, że naprawdę mnie zaciekawił. Opowieść o trzynastu demonach jest intrygująca, więc choćby za sam pomysł masz u mnie plusa :D. Żałuję, że jest tu tylko prolog, bo tak naprawdę trudno mi ocenić Twój styl pisania. Nie wiem, czy to Twoje pierwsze opowiadanie, ale widać, że masz jakieś pojęcie o pisaniu. Jednakże ta notka wydała mi się trochę amatorska i zbyt chaotyczna. Powinnaś popracować nad interpunkcją i powtórzeniami. Poza tym w jednym miejscu masz chyba urwane zdanie:
    "Tak uzbrojone stwory mogące przybierać dowolny kształt i wygląd były praktycznie mm." Tak się teraz zastanawiam, co ma oznaczać to mm?
    Jak napisałam wyżej, trudno mi powiedzieć coś więcej po samym prologu, ale z chęcią dowiem się, co dalej zrobisz z tą legendą o trzynastu demonach.
    Pozdrawiam i życzę weny.
    P.S. Zapraszam do siebie
    wpogonizawladza.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. > Istnieje legenda o 13 demonach które ze złości na ludzi Bóg sprowadził na Ziemie -> Istnieje legenda o TRZYNASTU demonach, które ze złości na ludzi, Bóg sprowadził na ZiemiĘ. (Liczebniki piszemy słownie.Brakuje Ci przecinków i polskich znaków [ą, ę])

    > Owe upiory gdy tylko wyczuwały strach, smutek, czy inne ludzkie uczucia atakowały mocą żywiołów:
    wody, powietrza, ognia, ziemi i piorunów. -> Owe upiory, gdy tylko wyczuwały strach, smutek, czy inne ludzkie uczucia, atakowały mocą żywiołów: wody, powietrza, ognia, ziemi i piorunów (Przecinki. Wyliczenia możesz śmiało pisać po dwukropku)

    > Tak uzbrojone stwory mogące przybierać dowolny kształt i wygląd były praktycznie mm. -> To zdanie powinno być w nowym akapicie. Przed imiesłowami stawia się przecinki. I co to znaczy "mm"?

    > W końcu ludziom udało się stworzyć skrzynie zrobioną ze złota i drogich kamieni, ale co najważniejsze dzięki materiałowi skutecznie chroniły przed wszelkimi duchami. -> To zdanie jest bez ładu i składu. Jest nielogiczne.

    > Jednak każdy mężczyzna który wyruszał z mieczem ginął na miejscu. -> przecinek prze "który" jest jak Amen w pacierzu. Musi być!

    W dalszej części opowiadania powtarzają się błędy, które przytoczyłam powyżej. Pomysł masz świetny i nietuzinkowy, ale wykonanie...
    Mam piętnaście lat. Chodzisz do liceum i nie znasz zasad panujących w języku polskim? Przepraszam, ale coś tu nie gra.

    Moja rada jest taka. Zatrudnij betę. Osobę, która będzie Ci poprawiać błędy i pomoże Ci ogarnąć zasady interpunkcji :)

    Życzę Ci powodzenia, nie rezygnuj!
    Z chęcią będę śledzić Twoje postępy.

    Pozdrawiam
    Ress

    OdpowiedzUsuń
  3. Uważam, że Twój pomysł jest świetny :) Co prawda robisz drobne błędy, ale KTO ICH NIE ROBI ?!
    Bardzo mnie zaciekawiłaś i nie mogę doczekać się 1 rozdziału :)
    Powodzenia :)
    Nelly

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie zgadam się z tym, że prolog jest nudny ;P Według mnie masz oryginalny pomysł z tymi demonami. Nic więcej nie powiem, bo to na razie tylko prolog, ale czekam na pierwszy rozdział ;)
    Co do błędów... Nie martw się. Masz do czynienia z kompletnym dysortografikiem i co tam może być jeszcze "dys". Mam w poszanowaniu takie coś ;D
    Życzę weny i pozdrawiam :*

    Zapraszam tez do siebie:
    http://mroczny-exodus.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajnie sie zapowiada ;)
    Zapraszam do mnie ;)
    weerka-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Dobrze piszesz, ćwicz dalej. Będę zaglądać, zaciekawiłaś mnie!

    OdpowiedzUsuń
  7. bardzo mnie zaciekawiłaś tym prologiem, z pewnością bede czekac na delsze czesci, na razie nie do ma czego sie przyczepic. ;)
    http://albuspotterwhogwarcie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Zaczęło się całkiem fajnie. Jestem ciekawa czy naprawdę istnieje taka legenda? :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Prolog świetny, ta historia o tych demonach, na pewno będę czytać. W ogóle świetny pomysł na powieść, idę dalej! :)

    Dodaję do czytanych i obserwuje!

    http://zasnute.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Zapowiada się ciekawie!
    Idę dalej!

    OdpowiedzUsuń
  11. Witaj! ;
    Kocham niekonwencjonalne pomysły, bardzo ciekawi mnie jak rozwiniesz tę historię. Obawiam się też, że utrzymanie jej w ryzach będzie dość trudnym zadaniem. Zwracaj uwagę na zasady poprawnej polszczyzny, a także interpunkcję, błędy językowe, stylistyczne... :)
    Zaintrygowana podążam do kolejnych części... :D
    ~Rebecca~

    OdpowiedzUsuń
  12. Zapowiada się naprawdę ciekawie. Muszę nadrobić zaległości :D

    OdpowiedzUsuń
  13. zaciekawił mnie ten prolog. Naprawdę istnieje taka legenda?

    www.azylstracencow.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, pomyśl wzięłam z bajki Scooby Doo, z tego co pamiętam był taki odcinek, ale to jedynie skrawki wspomnień i moja wyobraźnia

      Usuń

Szablon by Selly